Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Szukaj

 

CORE; obszar: środowisko; ID: 199058

drukuj
A A A

 

Tytuł projektu: Investigations of Homogeneous Charge Compression Ignition in an innovative barrel engine  

 

Akronim: RangEx

 

Promotor projektu: Politechnika Warszawska, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa (MEiL PW)

 

Partnerzy polscy: -

 

Partnerzy norwescy: Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Institutt for Energi- og prosessteknikk (NTNU)

 

Wartość projektu (PLN): 3 815 165

 

Kwota dofinansowania (PLN): 3 815 165

Czas realizacji: 36 miesięcy

 

 

Adres strony: http://www.rangex.itc.pw.edu.pl/

 

 

Opis projektu:

Sektor motoryzacji oczekuje wdrożenia nowoczesnych silników, które mogą pomóc zredukować zużycie paliwa, emisję i hałas. Podczas projektu, bazując na doświadczeniu w projektowaniu silników rewolwerowych, zostanie zaprojektowany i kompleksowo przetestowany silnik prototypowy. Opierając się na rezultatach badań naukowych, partnerzy zaangażowani w prowadzony projekt zaoferują innowacyjne rozwiązania techniczne: przyjazny środowisku i wysokosprawny silnik, który może być wykorzystany jako range-extender w hybrydowych pojazdach przyszłości.
Przesłanką do rozpoczęcia tego projektu są obiecujące rezultaty spalania w trybie HCCI osiągnięte poprzednio w dużym (340 kW) wielocylindrowym silniku rewolwerowym. Wyjątkowe cechy zaproponowanego silnika o nietypowej konstrukcji pozwolą na zbadanie ultra-czystego spalania HCCI. Konsorcjum składa się z zespołów z Politechniki Warszawskiej i Norweskiego Uniwersytetu Technicznego (NTNU) – czołowych uczelni w Polsce i Norwegii. Komplementarność wiedzy partnerów oraz ich potencjał pozwoli zaoferować nowoczesne rozwiązanie dla światowego przemysły motoryzacyjnego.

 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
ul. Nowogrodzka 47a  00-695, Warszawa  tel: +48 22 39 07 401  fax: +48 22 20 13 408
REGON: 141032404  NIP: 701-007-37-77

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.
realizacja: Ideo powered by CMS Edito